Op de personeelsfiche, tabblad (Meer) Vakgroepen kun je de vakgroepen beheren waar een personeelslid toe behoort.
Je krijgt hier de vakgroepen aangeboden die actief staan voor gebruik bij personeel. Je moet uiteraard eerst vakgroepen hebben ingesteld. Meer hierover in volgende artikel: Vakgroepen beheren
Het indelen van je personeelsleden in groepen, biedt de mogelijkheid om sneller zaken in te stellen:
- Filteren op de personeelslijst (menu personeel - alle personeelsleden)
- intranet - kalender openzetten voor vakgroepen
- intranet - documenten (folders en bestanden) beschikbaar stellen voor vakgroepen
Vakgroep toevoegen
Klik rechtsboven op de groene knop 'Vakgroep toevoegen'. Je krijgt volgende pop-up aangeboden. Kies de gewenste vakgroep. En of het personeelslid als coördinator mag aangeduid worden.
Bevestig met de knop opslaan. Je keert terug naar het overzicht.
Vakgroep wijzigen of verwijderen
Door op het potloodje te klikken, op de lijn, helemaal rechts. In het pop-up venster kun je de gekozen vakgroep aanpassen en/of de aanduiding 'coördinator' wijzigen.
Om de lijn volledig te schrappen, klik je in het pop-up venster in de linker onderhoek op verwijderen.