Om de melding van de familiale toestand van een personeelslid te doen aan het departement Onderwijs, moet je een RL-7 versturen. Dit doe je vanaf de personeelsfiche, tabblad (Meer) Personalia+.
Inhoud van een melding 'familiale toestand'
In een melding familiale toestand geef je een wijziging door van/over:
- de burgerlijke staat
- partner (indien van toepassing)
- kinderen of andere personen ten laste
Die informatie moet dus correct ingevuld staan op het scherm, vooraleer je de zending aanmaakt. Een zending bestaat steeds uit deze drie elementen. Als in dat onderdeel niks wijzigt, zal dezelfde situatie als voordien doorgestuurd worden.
Wat wordt er niet mee gestuurd:
- nummerplaten
- kinderen (dus geen namen, noch geboortedata)
Voorwaarden om een geldige RL-7 te versturen
- er moet een geldig stamboeknummer ingebracht zijn
- als de Burgerlijke staat overeenkomt met 'gehuwd of wettelijk samenwonend' moeten volgende gegevens van de partner zijn ingevuld:
- naam
- voornaam
- geboortedatum
- beroep
- partner zwaar gehandicapt
- beroepsinkomen ('blanco' is geen geldige waarde)
- als de Burgerlijke staat overeenkomt met 'weduwnaar-weduwe' moeten volgende gegevens van de partner zijn ingevuld:
- naam
- voornaam
- geboortedatum
- overlijdensdatum
- Aantal kinderen is groter of gelijk aan het aantal zwaar gehandicapte kinderen
- Aantal andere personen is groter of gelijk aan het aantal zwaar gehandicapte andere personen
- Aantal Ascendenten/zijverwanten 65 jaar of ouder is groter of gelijk aan het aantal zwaar gehandicapte Ascendenten/zijverwanten 65 jaar of ouder
RL-7 opstellen
Om een wijziging door te sturen naar het departement klik je linksboven op ‘RL-7 maken’.
Er verschijnt een venster waar je de ingangsdatum moet invullen. Wanneer je die bevestigt, staat de zending in de wachtrij klaar om te versturen.