Melding 'aanvraag immatriculatie' versturen (RL-9) Afdrukken

Gewijzigd op: Vr, 11 Feb, 2022 om 3:28 PM


Om zendingen te kunnen doen voor een personeelslid, moet er voor dat personeelslid een immatriculatienummer (in de vollksmond stamboeknummer) gekend zijn.
Om dat aan te vragen voor een personeelslid die dat nog niet heeft, bestaat de RL-9.

Voorwaarden om een RL-9 te versturen:

  • er mag geen stamboeknummer ingebracht zijn
  • er moet een geldig rijksregisternummer of bisnummer ingebracht zijn 
  • er moet een Belgisch adres ingebracht zijn
  • er moet een geldig rekeningnummer ingebracht zijn

Heb je geen rijksregisternummer (of bisnummer) of is het personeelslid niet gedomicilieerd op een Belgisch adres, gebruik dan de alternatieve werkwijze zoals uitgelegd in volgend artikel: Aanvraag immatriculatienummer (zonder RL-9)

Voor de volledigheid vermelden we nog even dat bij het in wachtrij zetten van een RL-9 automatisch ook een RL-14 in de wachtrij wordt gezet. Het is dus niet nodig om apart nog een RL-14 in de wachtrij te zetten voor dat personeelslid.
In de RL-9 wordt ook het adres van het personeelslid meegestuurd. Daarom is het ook niet nodig om een RL-5 of RL-6 te versturen.

Wil je voor het nieuw personeelslid ook een RL-7 familiale toestand of RL-16 IGU doorsturen, moet je wachten tot je het stamnummer hebt ontvangen. Pas daarna kun je deze melding doorsturen.

 

Een dergelijke melding zet je klaar vanaf de personeelsfiche. Dit zit bovenaan onder het menu acties.


Schermafbeelding_2020-03-05_om_14.52.50.png

 

Je krijgt een samenvatting van wat er in de zending zal verstuurd worden. Wanneer je die bevestigt, staat de zending in de wachtrij klaar om te versturen.


Schermafbeelding_2020-03-05_om_14.55.37.png


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.