Op de personeelsfiche tabblad start kun je het bankrekeningnummer beheren van een personeelslid. 


Bankrekeningnummer toevoegen

Onder ‘Bank’ kan je een rekeningnummer toevoegen of een bestaand rekeningnummer wijzigen. Klik hiervoor op de knop ‘Rekeningnummer toevoegen‘.


 


Gaat het om een Belgisch bankrekeningnummer kan je het in het oude BBAN-formaat ingeven of in het nieuwe IBAN-formaat. BBAN-rekeningnummers worden automatisch omgezet naar het IBAN-formaat. Ook worden de BIC-Code en de bankgegevens worden automatisch aangevuld.
Gaat het om een niet-Belgische bankrekeningnummer (uit een buurland) moet je het nummer ingeven in het IBAN-formaat. En ook de BIC-code ingeven. Om dit op te zoeken kun je gebruik maken van een website zoals www.ibancalculator.com.


Schermafbeelding_2020-03-05_om_11.01.28.png

 

Bankrekeningnummer wijzigen of verwijderen

Het bestaand rekeningnummer kun je wijzigen door op het potlood rechts te klikken. En als je dat wenst, kun je ze ook verwijderen met de rode knop linksonder in het pop-up venster.

 

Bankrekeningnummer melden aan het departement Onderwijs

In volgend artikel staat uitgelegd hoe je een wijziging van bankrekeningnummer kunt melden aan het departement: melding rekeningnummer versturen (RL-14)