Melding 'indiensttreding' - 'annulatie indiensttreding' - 'uitdiensttreding' versturen (RL-11) Afdrukken

Gewijzigd op: Vr, 11 Feb, 2022 om 3:30 PM


Wanneer een personeelslid (opnieuw) start of stopt, is het belangrijk dit te melden aan het RSZ in het belang van de werkloosheid. Bij het verwerken van een opdrachtenpakket (RL-1), stopzetting ervan (RL-4) of een aanvraag immatriculatienummer (RL-9) wordt een dergelijke melding automatisch vanuit het departement Onderwijs verstuurd.

Maar soms ben je niet in de mogelijkheid om die RL-1 of RL-4 al te versturen, omdat je nog niet over alle informatie beschikt. Toch kun je die in-/uitdiensttreding al melden aan het RSZ. Dit door middel van een RL-11. (Meer informatie over de communicatie met het RSZ, kun je vinden in volgende omzendbrief: PERS/2002/23)

 

Schermafbeelding_2021-02-15_om_16.17.06.png


Hiervoor ga je naar de personeelfiche, tabblad opdrachten, onder andere acties (vlak boven de tabel met opdrachten) kun je kiezen voor 'DIMONA (RL-11)...'.
Dit menu krijg je pas te zien, nadat er een opdrachtenpakket (referentiedatum) in zit. Dus bij een (voor jullie) nieuw personeelslid moet je er eerst een referentiedatum in steken.

 

Schermafbeelding_2021-02-15_om_16.13.53.png


In het pop-up venster kun je kiezen uit drie soorten berichten:

  • Melding indiensttreding
  • Annulatie indiensttreding
  • Melding uitdiensttreding

Vul de nodige datum/data in. Je  bevestigt de ingave met de knop 'Opslaan' en daarna staat het bericht klaar in de wachtrij om te versturen.


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.