Omkadering Afdrukken

Gewijzigd op: Di, 5 Apr, 2022 om 3:24 PM


Via het menu Extra - Inschrijvingen - Statistieken - Omkadering is het mogelijk om inzage te krijgen van de prognose van de omkadering van de academie.


Opgelet: op dit moment houdt de prognose-berekening nog geen rekening met de gunstigere weging van uren in lessen die doorgaan op vestigingsplaaten in het Brussels gewest, Voeren of dunbevolkte gebieden.

 

Dataset 'prognose'


Schermafbeelding_2020-07-13_om_15.28.16.png


Met de dataset 'prognose DKO3 voor schooljaar ...' kun je een schatting krijgen van het urenpakket die de academie zal krijgen op basis van het leerlingenaantal van de tellingsdatum in DKO3.

Binnen dit resultaat wordt ook rekening gehouden met de solidariteitsfactor(en). Wanneer die nog niet gekend is, kun je op basis van die van voorgaand schooljaar werken.
Die solidariteitsfactor(en) kun je aanpassen, om zelf een bijgestelde berekening te maken. (Dit aangepast cijfer wordt opgeslagen, gekoppeld aan jouw account.)

 

Dataset 'berekening AgODi'


Schermafbeelding_2020-07-13_om_15.30.54.png


Met de dataset 'Berekening AGODI voor schooljaar ...' heb je de mogelijkheid om het definitief toegekend lestijden in het programma in te voeren. Binnen het gewenst domein, voeg je regel per regel toe tot alle lestijden zijn ingebracht.

Op termijn kan DKO3 met deze informatie controles doen naar invulling van het urenpakket binnen de opdrachten van de personeelsleden, om na te zien of er niet te weinig maar ook niet te veel uren toegekend zijn.

 

Datasets vergelijken


Schermafbeelding_2020-07-14_om_09.57.05.png


Je kunt cijfers tussen datasets vergelijken, zodat je eenvoudig een evolutie kunt zien. Daarbij heb je keuze tussen de verschillende datasets, je kunt vergelijken tussen de prognose en het effectief urenpakket van hetzelfde schooljaar. Maar evengoed tussen schooljaren.

 


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.