Het intranet is er op voorzien om een gedeelde agenda te beheren onder de personeelsleden. Via het menu Extra - Academie - Intranet - Kalender open je de kalender.



Je kan de kalender weergeven per dag, per week of per maand (rechts boven).

 

Kalender toevoegen

Je kan kalenders toevoegen door links te klikken op ‘Voeg kalender toe’ of via het pijltje naast de groene knop ‘Nieuw event’. Er verschijnt een dialoog venster.



Vul in het dialoogvenster de naam in van de kalender en kies een kleur. Vervolgens heb je de mogelijkheid om de kalender beschikbaar te maken voor een beperkt aantal personeelsleden, door vakgroepen te selecteren. Is de kalender voor iedereen, laat dan het eerste vinkje “(iedereen)” aangevinkt staan. (Meer over aanmaken van de vakgroepen vind je in volgend artikel: Vakgroepen beheren)

Met het veld URL kun je een (publiek gedeelde) agenda toevoegen aan DKO3. Hier moet je de link gebruiken in het formaat van een iCal-bestand.

Afhankelijk van het gebruikt platform kun je bij volgende extern artikels meer uitleg krijgen om zo'n link te bekomen:

 

Opgelet: externe agenda's worden slechts één maal per uur ingelezen. Dus is het normaal dat ze niet onmiddellijk verschijnt. Merk je na een dag dat de agenda nog steeds niet is ingelezen, neem contact op met de helpdesk. Dan is die functionaliteit waarschijnlijk niet actief voor jouw academie.

 

Kalender wijzigen


Met het blauwe potloodje naast de kalender, kan je de naam, het kleur en eventueel URL van de kalender wijzigen.

 

Nu de kalender(s) is/zijn aangemaakt, kun je items toevoegen: Kalenderitem toevoegen