Via het menu Extra - Academie - Communicatie - Campagnes krijg je een overzicht van de opgemaakte SMS’en en e-mails met hun status.
Je kan in deze lijst filteren op tags, media en de statussen. Hiervoor gebruik je de knop rechtsboven ‘filter is uit’.
Bovenaan het scherm is een ververs-knop (twee pijlen in een cirkel) voorzien, zodat je de voortgang kunt volgen bij het versturen.
Klik op de lijn van een campagne om meer details te zien. Je komt terecht op een scherm met drie tabbladen.
Op het tabblad ‘Details’ kan je in de linkerkolom meer details zien over het bericht.
Rechts bovenaan zie je de algemene status van de campagne. In dit vak kun je zien of de campagne reeds is verstuurd, klaar staat om op een geprogrammeerde datum en tijdstip te versturen of klaar staat om handmatig verstuurd te worden. Zolang het versturen nog niet is afgerond is het mogelijk om de campagne te pauzeren, hervatten en volledig stop te zetten.
Daaronder zie je de samenvatting van de statussen van de verschillende berichten. Klik op een lijntje onder ‘Samenvatting’ om meer details te zien en zo kom je terecht op tabblad ‘Ontvangers’.
Op het tabblad ‘Personen’ krijg je een overzicht van de personen waarnaar een sms of mail werd verstuurd met het onderwerp van dat bericht. Als je op een lijn klikt, kan je het volledig bericht lezen.
Op het tabblad 'Ontvangers' zie je een overzicht van de ontvangers, hun e-mailadres/GSM-nummer en de status. Door op een ontvanger te klikken, kan je het bericht raadplegen.
Opgelet: Pas wanneer de campagne is verstuurd (of bezig is met versturen) zie je op dit tabblad informatie staan. Want dit zijn de effectief verstuurde berichten die het platform hebben verlaten.
Bij de mails die niet afgeleverd zijn, kan je met de cursor op de tag ‘niet afgeleverd’ gaan staan, zodat je de reden ziet waarom de mail niet werd afgeleverd.
Onderaan het bericht kan je met de blauwe knop ‘opnieuw versturen’ dit bericht naar die leerling opnieuw versturen. Dit kan zowel bij mails als bij SMSen.