Via Extra - Financieel - Aanrekeningen - Aanrekeningen mailen kan je de aanrekeningen in bulk mailen naar de leerlingen. Voorwaarde is uiteraard dat er op de leerlingenfiche een e-mailadres ingevuld is bij contactgegevens. Deze mailing wordt geregistreerd. (Dit om te vermijden dat je voor de vervaldatum alweer een nieuwe aanrekening kunt mailen of printen.)
Wil je ze liever afdrukken, kijk dan in het artikel Aanrekeningen in bulk afdrukken.
Het bepalen van de vervaldatum, doet het programma aan de hand van enkele instellingen in mijnACADEMIE - tabblad betalingen.
De inhoud van de mail kun je aanpassen op dezelfde plaats (mijnACADEMIE instellingen - tabblad betalingen) en daar de inhoud van "Sjabloon aanrekeningsmail" aan te passen.
Is er een openstaand saldo zal in de parameter [saldo] een opsomming gemaakt worden van de mogelijke betalingswijzes op basis van de mijnACADEMIE-instellingen.
Bij het openen worden de openstaande saldi nogmaals herberekend, om zeker de laatste stand van zaken te hebben.
Daarna krijg je de mogelijkheid om voor maximaal 50 leefeenheden een aanrekening te mailen. Je bevestigd met de groene knop 'Aanrekening mailen'. Die stap kun je herhalen tot er voor alle openstaande bedragen een aanrekening is verstuurd.
Nadien kun opvolgen hoever het staat met het versturen van deze mails, alsook de inhoud nakijken. Meer hierover in volgend artikel: Verstuurde mails met aanrekeningen (overzicht)