Op de leerlingenfiche, tabblad start kun je de adressen beheren van een personeelslid. Je kunt voor een personeelslid meerdere adressen ingeven. Voor elk adres kan je instellen of het gaat om het domicilieadres of een adres voor briefwisseling. Omwille van de betekenis ervan, is het slechts mogelijk om één domicilieadres in te brengen. Je kunt echter meerdere correspondentieadressen toevoegen.

 

Adres toevoegen of wijzigen

Een adres toevoegen doe je door te klikken op de knop ‘adres toevoegen‘. Een bestaand adres kan ook gewijzigd worden door op het potlood-icoontje te klikken rechts naast het adres.



Beide functies openen een gelijkaardig venster waar de gegevens kunnen worden ingevoerd. Het aanvinken van het vakje naast het huisje (domicilieadres) of de enveloppe (briefwisseling) geeft een bepaalde status aan het adres.



Het domicilieadres wordt gebruikt om te bepalen tot welke leefeenheid een leerling behoort, daarom wordt bij het ingeven van een Belgisch adres die gecontroleerd aan de hand van de indexlijst in het programma. Deze index wordt regelmatig geüpdatet. Contacteer de helpdesk wanneer een (recente) straatnaam niet wordt teruggevonden door het systeem.
De leefeenheid is ook het aanknooppunt voor het financiële luik van de inschrijving, en niet de individuele leerling. Op die manier is het mogelijk op op eenvoudige wijze voor meerdere leerlingen in één beweging een betaling in te brengen. Neem daarom zeker volgend artikel door, mocht je een adreswijziging willen doen: Adreswijziging correct en volledig doorvoeren

 

Adres verwijderen

Ook om een adres te verwijderen, moet je eerst op het potloodje klikken van een bestaand adres. In het pop-up scherm, kun je linksonder op de knop 'adres verwijderen' klikken.